De Nieuwsbrief van Adriaan van de Hoef

Zin in een nieuwsbrief? Die van mij verschijnt hooguit twee keer per jaar.
Stel je het op prijs om van Adriaan van de Hoef een nieuwsbrief te ontvangen, dan wil ik je dat genoegen zeker doen. Het ligt in de bedoeling om er niet meer dan twee per jaar te versturen.
Persoonlijk vind ik de meeste nieuwsbrieven nogal teleurstellend. Ze verzanden vaak in oeverloze herhalingen van omschrijvingen van producten die ik ook zelf had kunnen vinden, op het moment dat ik ze nodig had — gewoon, via het internet.
Het medium ‘nieuwsbrief’ heeft tegenwoordig ongeveer dezelfde status als de reclamefolder van weleer. De boodschap is helder: ‘Hallo, we laten even weten dat we er ook nog zijn.’ Wat daar werkelijk aan respons op komt, vraag ik me oprecht af. Mijn vermoeden? Een eenmalige korting doet meer voor de klantenbinding.
Afgezien van het feit dat die folders bij bosjes verdwenen in de papierbak, of — erger nog — in de berm van de sloot belandden.
En toch: ik snap het wel. Het is simpelweg een van de gemakkelijkste manieren om te laten weten dat je nog bestaat.
Maar goed — mocht je dat op prijs stellen, dan beloof ik mijn uiterste best te doen om je te verrassen met iets dat in ieder geval níét in de sloot eindigt. Stuur me gewoon een kort berichtje, en ik zet je op de lijst.
Afmelden? Gaat even makkelijk. Eén mailtje en je verdwijnt van de lijst. Liever dat dan dat ik je als een soort digitale stalker blijf achtervolgen. 😉